خانه / علمی _ آموزشی / چگونه خواب خوبی داشته باشیم ؟

چگونه خواب خوبی داشته باشیم ؟

پزشکان و متخصصان تغذیه در سالهای اخیر تلاش های زیادی را انجام داده اند تا به دلایل کم خوابی یا خواب آلودگی انسان و همچنین راه های درمان آن پی ببرند. در این مطلب با نتایج تازه ترین تحقیقات در این حوزه آشنا می شوید.

کمبود خواب یکی از عوامل ایجاد انواع بیماری ها در بدن می باشد و همه انسان ها باید سعی کنند خواب کافی داشته باشند و اگر مشکل اختلال در خواب دارند با مراجعه به پزشک آن را برطرف کنندتمام نکاتی که باید در مورد بی خوابی شبانه از علت تا درمان بدانید:

هر چه درمورد بیماری هایی که به دلیل بد خواب بودن و یا کمبود خواب به جان شما می افتند بگوییم، کم گفته ایم ، از ابتلا به افسردگی گرفته تا چاقی و دیابت حتی دچار شدن به بیماری آلزایمر. محققان کشف کرده اند کسانی که به اختلالات خواب دچار هستند، بیشتر در خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.بی خوابی

از نظر محققان شاید این عامل، از شایع ترین عوامل دچار شدن به این بیماری باشد و باتوجه به بررسی های آنها افرادی که نمی توانند 7، 8 ساعت از شب را با آرامش بخوابند، دیر یا زود به این بیماری مبتلا می شوند.
دلایل بی خواب شدن

بی خوابی دلایل متعددی می تواند داشته باشد و از نظر محققان کامل شدن قرص ماه می تواند یکی از آن دلایل باشد.

محققان در بوداپست کشف کرده اند که ماه می تواند بر اختلالات خواب و همینطور سلامت روانی انسان ها تاثیر داشته باشد و در زمانی که ماه کامل در آسمان می درخشد، خواب زنان و مردان سبک تر از بقیه روزها می شود.

محققان می گویند گوشی بازی قبل از خواب گذشته از تاثیرات منفی که بر مغز می گذارد، می تواند کیفیت خواب شما را پایین بیاورد و باعث بی خواب شدن تان شود.ا

متخصصان می گویند در بسیاری موارد خود افسردگی هم می تواند باعث بی خواب شدن شما شود.

محققان می گویند بسیاری از کسانی که بی خواب هستند و یا در میانه شب بارها بیدار می شوند، از مشکل پر بودن مثانه در شب رنج می برند و پس از دستشویی رفتن و روشن کردن چراغ خواب از سرشان می پرد.

بی خوابی را گاهی تنها باراههایی ساده برای درمان بی خواب شدن داروهای شیمیایی می توان درمان کرد و از نظر متخصصان طب سنتی، گاهی چاره از بین بردنش مصرف برخی دم نوش های گیاهی است. اما محققان می گویند برای خلاص شدن از این مشکل، راه های ساده تری هم وجود دارد. راه هایی که در ادامه آن ها را با شما درمیان می گذاریم.

شیر و مغز بخورید

توصیه محققان به بی خواب ها، خوردن یک مشت مغز آجیل و یک لیوان شیر قبل از خواب است. پژوهشگران بر این باوردند که با اضافه کردن این دو مورد به رژیم غذایی بی خواب ها می توان مشکل شان را کمرنگ کرد.

کیوی بخورید

یکی از میوه هایی که به درمان بیخوابی کمک میکند کیوی است . محققان می گویند اگر 4 هفته به رژیم غذایی تان کیوی اضافه کنید، بی خوابی تان از بین می رود. آنها به شرکت کنندگان یک تحقیق، یک ساعت قبل از خواب دو کیوی دادند و مشاهده کردند که کیفیت خواب آنها بالاتر رفته است.

آلبالو بخورید

از نظر محققان ملاتون موجود در آلبالو می تواند بر مغز بی خواب ها تاثیر مفیدی بگذارد و باعث تنظیم شدن چرخه خوابشان شود. محققان می گویند دو وعده خوردن این میوه در صبح و شب می تواند به تنظیم شدن خواب افراد کمک کند.

یوگا کار کنید

اگر میان سال هستید و بعد از یائسه شدن به بی خوابی دچار شده اید، گذشته از اضافه کردن خوراکی های گفته شده، باید با ورزش هم آشتی کنید.

محققان می گویند ورزش یوگا بیشتر از هر راه دیگری می تواند به تنظیم شدن خواب خانم های یائسه کمک کند.

مقابله با خواب آلودگی در عصر

احساس خواب آلودگی در عصر پدیده ای است که بسیاری از افراد شاغل یا دانش آموزانی که در مقطع عصر تحصیل می کند تجربه کرده اند.

بسیاری برای غلبه بر این حالت خواب آلودگی به سمت مواد کافئین دار مثل قهوه و یا چای میروند. اما حقیقت این است که علت احساس خواب آلودگی این افراد دلیلی دیگر دارد.

بسیاری ترجیح می دهند تا با مصرف کافئین و شکر بر احساس خواب آلودگی خود غلبه کنند. اما سلولهای شکر بعد از شکستن در بدن ما به صورت چربی در بدن ما ذخیره می شود.

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده مشخص شده است که مشکل اصلی که به احساس خواب آلودگی در هنگام عصر منجر می شود به علت کمبود پروتئین است.

در این تحقیق مشخص شده است که با مصرف آمینو اسیدها و مواد پروتئینی مغز انسان به بیدار ماندن و تحرک داشتن تشویق می شود.

بخشی از مغز ما وظیفه دارد تا به بدن ما دستور دهد که هوشیار باقی بماند و انرژی را برای بخش های مختلف بدن ما ارسال می کند.

در این مطالعه مشخص شده است که پروتئین بیشترین اثر را بر این بخش داشته و باعث می شود که بدن احساس شادابی و نشاط داشته باشد.

این نوع تغذیه نه تنها بدن را سر حال نگاه داشته ، بلکه باعث می شود تا عملیات چربی سوزی در بدن انسان بیشتر و سریعتر صورت بگیرد.

این درحالی است که در صورت استفاده از شکر عمل کرد این سلولها با کاهش رو به رو شده و بدن انسان بیشتر احساس خستگی می کند.

توصیه کارشناسان این است که برای رسیدن به حالتی شاداب و سر حال در عصرها از میان وعده های حاوی حجم پروتئین بالا استفاده کنیم.

درباره ی hz73

همچنین ببینید

خواص و مضرات چای سیاه

خواص و مضرات چای سیاه

خواص و مضرات چای سیاه چای سیاه نام یک نوشیدنی است که از گیاهی به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *